tisdag 8 maj 2012

Några förhållningsregler inför studiebesöken

Hej!

Jag tänkte påminna om att det är viktigt för er själva och för medstudenter att ni gör ett bra intryck på studiebesöken, dvs är i tid, lyssnar på vad de har att säga och "uppför" er allmänt bra. Ju bättre intryck ni som kollektiv gör desto större möjligheter till jobb/exjobb/diverse på företaget framöver. Förra året var det bra, men förr-förra fick vi följande brev från en alumn, och sådant vill vi ju undvika.


"Första året jag tog emot studenter var det jättetrevligt, men förra året fick jag ta emot en stor grupp till större delen ointresserade [studenter] och tyvärr var mitt intryck att de både betedde sig och klädde sig på ett sätt som gör att jag inte vill ta in dem i på vårt kontor igen. Vi har jobbat ganska hårt för att bygga upp medieteknik som varumärke i näringslivet: jag försöker alltid övertala mina arbetsgivare att i vår rekrytering också rikta oss till medieteknikstudenter, jag nämner alltid att jag läst medieteknik och vilken bra profil vi har och vilka intressanta studenter det finns där. Studenterna måste tänka på att de representerar medieteknik när de kommer till våra arbetsplatser!! Jag menar naturligtvis inte att folk ska komma i kostym eller uppklädda, bara att de ska tänka på oss som en framtida kontakt och kanske till och med arbetgivare och på att de intryck som de lämnar på kontoret de besöker kommer att påverka hur företagen ser på medieteknik."

Mvh Björn

--
Meddelandet är skickat från aktiviteten DM1578 Programintegrerande kurs 2011/2012.

Inga kommentarer: